Selkäkipu treenin jälkeen

Tiedätkö ne päivät, kun mikään ei mene, niin kuin olisit halunnut? Nuo päivät, jolloin kaikki menee pieleen ja joudut vain laittamaan kaikki päivän suunnitelmasi roskikseen? Tällainen oli minun tiistaini tällä viikolla.

Mutta aloitetaanpa alusta. Oikeastaan tiistaista olisi pitänyt tulla tosi hyvä päivä. Heräsin aamulla yön jälkeen, jona olin herännyt vain kahdesti – ja noinakaan kertoina en Estellan takia. Minulla oli hyvä ja freesi olo ja hädin tuskin tunsin selkäkipua, joka oli haitannut viime viikon treenejäni. Tiistain oli tarkoitus olla se päivä, jona aloittaisin uuden treeniohjelmani – ohjelman, jossa aamuisin teen 60-90 minuutin voima-osuuden ja iltapäivällä 30 minuutin kardion. Olin niin innoissani siitä, että näkisin miten tämän ohjelman kanssa pärjäisin. Joten, Josefina toi minut salille, jossa myös käyn töissä, klo 8 ja aloitin treenini. Tästä se kaikki alkoi.selkäkipu treenin jälkeenEnsimmäisenä liikkeenä minulla oli etukyykyt, jotka tulisivat näyttämään selkäni todellisen tilan. Aloitin vähemmällä painomäärällä kuin yleensä ja laitoin vyön heti päälleni selkääni suojellakseni. Ensimmäinen setti tuntui hyvältä, joten lisäsin painojen määrää normaaliin. Ensimmäinen virhe! Enää ei tuntunut niin hyvältä, mutta päätös oli jo tehty, joten päätin painaa kivun läpi. Toinen virhe! Selkäkipu treenin jälkeen tuntui vain tekosyyltä luovuttamiselle.selkäkipu treenin jälkeenKolmannen setin jälkeen selkääni sattui taas vähän. Seuraavan liikkeen aikana (sled push) selkä ei tuntunut kovin hyvältä, mutta kipu ei myöskään mennyt pahemmaksi, joten jatkoin treenin tekemistä. Kolmannen setin jälkeen (superset bench press ja leuanveto) pääsin hädin tuskin nousemaan penkiltä. Selkäkipu treenin jälkeen sattui… paljon.

Silloin lopetin treenin, menin suihkuun ja aloin valmistautumaan töihin. Vastuualueisiini työssäni salilla kuuluu siivoaminen ja painojen järjestely. Yrittäessäni nostaa jaloillani, selkäni meni huonommaksi ja huonommaksi. Kun Josefina haki minut töistä, en todellakaan pystynyt enää tekemään toista treeniäni, sillä selkäni oli todella huonona. Sanotaan vaikka niin, että vaikka lattialla olisi ollut 500€ seteli, en olisi kumartunut poimimaan sitä.   selkäkipu treenin jälkeenIlta ja seuraavat päivät ovat jatkuneet samanlaisena. Minulla on tänään lääkäriaika, mutta ystäväni, joka on fysioterapeutti, sanoi että minulla saattaa olla vikaa risti-suoliluussa. Ja todella toivon, että näin on, sillä seuraavaksi todennäköisin syy olisi välilevy, joka olisikin pahempi juttu.selkäkipu treenin jälkeen

Lääkärikäynnin jälkeen kirjoittelen lisää. Pysyhän kuulolla!

—English—

Do you now those days when nothing happens like you would like to? Those days when everything goes wrong and you have the feeling of ignoring all of your plans? That’s how it was on Tuesday!

But let’s start from the beginning. Actually it should have been a really good day. I woke up in the morning after a night during which I woke up twice – and not even because of Estella. I felt good, fresh and I barely felt the backache that had limited my workout last week. Tuesday was supposed to be the day when I would start my new training program – a program with a 60-90-minute strength part in the morning and about a 30-minute cardio part in the afternoon. Man I was so excited to see how I could do it. So Josefina brought me at 8 to the gym, which is also my workplace, and I started my workout. That was when it started.

My first exercise after warm up was front squats, so it would be the test to show if my back was doing well. I took less weights than normally and wore the belt from the beginning on to be sure to protect my back. The first set felt good, so I raised the weight for the second one to the normal level. First mistake! It wasn’t feeling so good anymore, but the decision was already made, so I decided to just push through the pain. Second mistake!

After the third set, my back was hurting a bit again. During the next exercise (sled push) it wasn’t feeling good, but it wasn’t getting worse either, so I continued. Third exercise (superset bench press and pull ups) and I was close to being unable to leave the bench.

I stopped the training then and went to shower and prepared for work. My responsibilities of working in the gym include cleaning up and organizing weights. When I tried to lift everything out of the legs, my back went worse and worse. As Josefina picked me after work, for sure the second workout was not possible anymore, my back was bad. Let’s say it like this, if there had lain a 500€ note on the floor, I would not have picked it up.

And in the evening it still the same. I have a doctor’s appointment today, but a friend of mine, who is physiotherapist, thinks it might be a sacroiliac joint dysfunction. And I hope so, because the next obvious possibilities are intervertebral disc issues and that would be bad.

fitfunfamily

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 4
Tykkää jutusta