Vinkit pysyvään painonpudotukseen

Aloitettuani ravintovalmentajan hommat tästä aiheesta on tullut toivotuin aihe blogissamme. Tänään ajattelin jakaa muutamat vinkit pysyvään painonpudotukseen , joita käytän myös asiakkaideni kanssa. Suurin osa ihmisistä haluaisi saada tulokset nopeasti, mutta valitettavan usein nopeat painonpudotukset eivät ole pysyviä. Blogissamme haluamme jakaa laihdutusvinkkejä, mitkä auttavat sinua pääsemään tuloksiin sekä auttavat sinua painonpudotuksen jälkeen painonhallinnassa. Mikäli sinulla on monta laihdutusyritystä takanasi, niin suosittelen kääntymään personal trainer tai ravintovalmentajan puoleen. pysyvään painonpudotukseen

Vinkit pysyvään painonpudotukseen

  1. Syö paljon terveellistä ruokaa. Pahin virhe, mitä voit tehdä on yrittää nipistää normaalista ruoasta. Vaikka olisitkin sortunut napostelemaan ennen lounasta herkkuja, niin älä missään nimessä jätä lounasta väliin.
  2. Syö säännöllisesti. Kun syöt säännöllisesti kunnon annoksen ruokaa, mikä sisältää hyviä hiilareita, proteiinia sekä rasvoja, niin automaattisesti ”herkuttelufiilis” vähenee.
  3. Älä usko pikadieetteihin. Kävimme pari viikkoa sitten asiakkaani kanssa keskustelua, jossa hän kertoi pussidieettien toimivan hänellä. Hän kertoi laihduttaneensa sen avulla yli 15 kiloa. Kysyin häneltä kertomansa jälkeen, että jos se toimi erittäin hyvin, niin miksi hän oli nyt minun luonani hakemassa apua painonpudotukseen. Asiakkaani mietti hetken ja naurahti, että toimi se hetkellisesti tosiaan, mutta nyt ollaan suuremmassa painossa kuin ennen pussikeittodieettiä. Se, että laihdut nopeasti on melkein tae siitä, että keräät kilot yhtä nopeasti takaisin. Ei toki aina, mutta valitettavasti liian usein.
  4. Älä syö telkkarin vieressä herkkuja. Tämä tuntuu olevan lähes jokaisen asiakkaani ongelma. Ilta tulee, haetaan herkut kätköistä ja herkutellaan telkkarin ääressä. Telkkaria saatetaan katsella useampikin tunti illalla, mikä tarkoittaa useamman tunnin herkuttelua. Älä kiellä itseltäsi kaikkea, mutta rajoita. Voit esimerkiksi päättää, että saat syödä telkkarin äärellä vain terveellisiä ruokia tai voit tehdä niinkuin itse teen, että saan syödä iltaisin herkkuja, mutta syön ne ruokapöydän vieressä en telkkarin vieressä.
  5. Pidä ruokapäiväkirjaa. Miksi syöt niinkuin syöt? Onko sinulla liian pitkä väli edellisestä ateriasta? Syötkä suruusi? Palkitsetko itsesi ruoalla? Syötkö, koska sitä on tarjolla? Kun tiedät ongelmasi, sinun on helpompi puuttua siihen.
  6. Ole syyllistymättä. Yritä opetella syömään syyllistymättä ja vapautuneesti. Se ei ehkä ole helpointa, mutta se on täysin välttämätöntä, sillä jatkuva morkkis voi sekoittaa nälänsäätelyä. Kaikki mitä syöt tulisi syödä hyvällä omallatunnolla. Syömisestä saa nauttia ja sen pitäisi olla mukava asia!
  7. Lisää ruokaan vihanneksia, hedelmiä ja marjoja. Tästä tulee myöhemmin oma postaus, kuinka esimerkiksi saada lapset syömään enemmän vihanneksia.
  8. Nauti liikkumisesta. Älä mieti kaloreita, vaan yritä etsiä itsellesi liikuntaharrastus, josta oikeasti nautit. pysyvään painonpudotukseenTakki * /House of Brandon , Mekko */ House of Brandon , Kengät * / Colo4care

*=saatu blogin kautta

 

 

fitfunfamily

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 5
Tykkää jutusta