Pääsiäinen perheen kanssa!

Pääsiäistä tuli vietettyä neljä päivää aamusta iltaan, mutta nyt on pikkuhiljaa aika lopettaa armoton suklaan syöminen ja palata takaisin arkeen. Pääsiäisen jälkeen arkikin tuntuu niin valoisalta ja aurinkoiselta, eikä ihme nimittäin nythän kevät on virallisesti täällä. Vappuun on enää muutama viikko ja kesäänkään ei ole enää kuukausi tolkulla aikaa. Päivät pitenevät ja lämpenevät päivä päivältä. Grillikaudenkin ajattelimme avata tänään. Kevät vaatteet on pikkuhiljaa kaivettu varastoista ja pian toivottavasti talvivaatteet voi pakata varastoon. Pääsiäisen vietimme rennosti perheen kanssa herkutellen, tavaten perhettä ja ystäviä sekä tietenkin etsimme pitkin metsää kymmeniä suklaamunia, kiitos vielä siskolleni ja hänen perheellensä munjahdin järjestämisestä. Vaikka suklaamunat ovatkin aika hullun jees perinne pääsiäisessä, niin pääsiäisessä on onneksi kyse jostain niin paljon mahtavemmasta kuin hetkessä syödyistä munista. Meille pääsiäinen merkkaa paljon muutakin kuin pelkkää munajahtia tai kindereiden sisältä paljastuvaa yllätystä. Pääsiäisenä Jeesus kuoli ristillä meidän takia. Hän ei kuollut meidän puolesta siksi, että me oltais jotenkin niin hyviä tyyppejä tai tehty paljon hyvää, päinvastoin. Jeesus kuoli meidän puolesta, vaikka me ei todellakaan oltais ansaittu mitään. Hän kuoli meidän takia, koska Hän rakasti meitä niin äärettömän paljon. Meistä kukaan tuskin ikinä pystyy käsittämään kuinka rakastettuja me jokainen ollaan. Meillä on niin mielettömän rakastava Isä. Menneen pääsiäisen kunniaksi ajattelimme Domin kanssa katsoa tänään vielä elokuvan The Passion of The Christ. Itse en ole koskaan kyseistä elokuvaa nähnyt ja Dom puolestaan katsoi sen vuosia sitten ennen uskoon tuloaan ollessaan vielä ateisti. Kyllä, Dom on ollut joskus vankkumaton ateisti, joka sanojensa mukaan ei milloinkaan voisi tulla uskoon. Muutama vuosi sitten hän ei olisi ikinä voinut uskoa juhlivansa pääsiäistä, Jeesuksen ylösnousemista!

”He saved us, not because of righteous things we have done. But because of His mercy.” Titus 3:5

fitfunfamily

7 vastausta artikkeliin “Pääsiäinen perheen kanssa!”

  1. Ihanaa lukea avoimesti uskovan perheen blogia! Se on oikeasti todella voimaannuttavaa. Mekin olemme uskova perhe ja tykkään lukea useita blogeja, mutta harvassa jaetaan samoja elämänarvoja ja kerrotaan avoimesti uskosta. Vaikutatte todella sydämellisiltä ja aidoilta ja olette rohkeasti kertoneet sellaisistakin asioista, joihin ei moni uskalla tarttua. Kiitos ihanasta ja inspiroivasta blogista! Paljon onnea ja siunausta myös kolmannen aarteen odotukseen! 🙂

    • Heippa!
      Kiitos ihanasta ja rohkaisevasta kommentistasi <3 Usko on niin suuri osa elämäämme, että eihän sitä edes voisi jättää kertomatta. Ilman Jeesusta me tuskin oltaisiin Domin kanssa edes koskaan menty naimisiin asti. Meillä on mahtava taivaan Isä, joka pitää meistä niin hyvää huolta ja ennen kaikkea ihan oikeesti muuttaa meidän elämiä. Paljon siunausta sinulle!

  2. Kiitos tästä ihanasta blogista!! Arvostan, näin kristittynä itsekin, todella paljon teidän rohkeutta kertoo uskosta julkisessa blogissa! Ihan huikeeta!

    Ois mahtavaa, jos joskus haluaisitte avata uskoontulojanne enemmän, mutta ymmärrän, että se saattaa olla sen verran ykstityistä ettei sitä halua jakaa julkisesti:)

    Siunausta teidän perheelle!!

    • Voi ihana, kiitos sinulle niin rohkaisevasta kommentista! <3
      Ehdottomasti haluamme avata tarinaamme enemmän. Oma tarinani toki on hieman perinteisempi, mutta varsinkin Domin tarina hänen uskoontulostaan on aivan mahtava todistus meidän hyvästä Isästä! Halutaan siis jossain vaiheessa ehdottomasti kertoa se blogissakin, ei näin hienoja juttuja kuulu vaan itsellään pitää! 🙂

      Siunausta myös sinulle! <3

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 11
Tykkää jutusta