Muutoksia parisuhteessa!

Jos et halua kuulla, miten Jeesus muuttaa ihmisiä, niin suosittelen jättämään postauksen lukemisen tähän. Puhuimme eilen Domin kanssa kuluneesta vuodesta ja siitä, kuinka äärettömän hyvä vuosi on ollut. Puhuimme myös siitä, mitä haluamme viimeisen postauksemme vuonna 2017 sisältävän. Mietimme jakaisimmeko jokaiselta kuukaudelta lempihetkemme tai lempikuvamme vai julkaisisimmeko postauksen vuoden kiinnostavimmista aiheista blogissamme. Mikään niistä ei olisi kuitenkaan kertonut kuluneesta vuodestamme lähes mitään. Mietimme myös pitkään tämän postauksen julkaisemista, koska kaikki ei vaan rakasta Jeesusta ja osa ei halua kuulla Hänestä sanaakaan. Mutta en yksinkertaisesti voi kirjoittaa kuluneesta vuodesta ilman, että mainitsen Jeesusta. Meidän vuosi oli hyvä Jeesuksen ansiosta, joten en todellakaan voinut jättää tarinan sankaria pois kirjoituksestani. Moni on laittanut viestiä meille, kuinka ihana ja täydellinen parisuhde minulla ja Domilla on. Nyt saatte kuulla salaisuuden: ilman Jeesusta me oltaisiin varmaan heitetty hanskat tiskiin aikoja sitten. Meidän parisuhde ei todellakaan ole aina ollut hyvä, mutta tällä hetkellä voin rehellisesti todeta olevani äärimmäisen onnellinen ollessani Domin kanssa naimisissa. Uskallan jopa sanoa ääneen, että meillä menee juuri nyt ihan hullun hyvin. Kiitos siitä ei kuitenkaan kuulu minulle tai Domille vaan taivaan Isälle. Ilman Jeesusta me ei eihkä tänä vuonna annettaisi pusuja toisillemme Alpeilla rakettien paukkeessa. Meidän avioliitto oli jossain vaiheessa ihan pyllystä. Sellasta perussettiä lapsiperhearjen keskellä, kun kumpikin unohtaa pitää huolta parisuhteesta. Meillä oli kuitenkin tahtoa yrittää, joten alotettiin aina uusia päätöksiä, että tehdään näin ja näin, mutta se ei kuitenkaan muuttanut meidän asenteita. Ne ei muuttaneet meidän parisuhdetta, vaan loi vaan velvotteita rakkauden tekojen sijaan. Luulimme, että meidän tekemisillä tehdään muutos, vaikka oikeasti meidän sydämen piti muuttua.

Päätettiin herätä vuorotellen aamuisin, päätettiin jakaa kotityöt tasaisesti, päättettiin viettää enemmän kahdenkeskistä aikaa, mutta meidän sydämen asenne ei niillä muuttunut. Ne tehtiin velvollisuuden tunteesta eikä rakkaudesta. Meidän perheessä suurin muutos tapahtui, kun aloimme viettämään enemmän aikaa yhdessä ja erikseen Jeesuksen kanssa. Mitä enemmän me vietettiin aikaa Jeesuksen kanssa, sitä paremmaksi meidän avioliitto muuttui.  Meidän sydämen asenteet alkoi muuttumaan ja se alkoi näkymään meidän avioliitossa. Enää me ei palveltu toisiamme velvollisuudentunteesta tai pakosta, vaan rakkaudesta. Yhtäkkiä me huomattiin, että meidän avioliitto tuntuikin ihan hullun hyvältä. Tämä vuosi on muuttanut meitä ja meidän parisuhdetta. Tämä vuosi oli äärimmäisen hyvä ja opettavainen. Tuntuu tolkuttoman hyvältä aloittaa uusi vuosi rakkaan Domin ja superihanien tyttöjen kanssa tietäen, että meidän taivaan Isä pitää meistä ensi vuonna yhtä hyvää huolta kuin tänä vuonnakin. Oikein hyvää ja siunattua vuotta 2018 teille kaikille lukijoille! <3 

Ps. Jos haluat nähdä lisää videoita, tekstejä ja kuvia mm. meidän Itävallan reissusta, niin

SEURAA MEITÄ  ♥

FACEBOOK INSTAGRAM

 

 

fitfunfamily

9 vastausta artikkeliin “Muutoksia parisuhteessa!”

  1. Täällä yksi lukija joka oon aistinu kirjoituksissa saman hengen 😊 ja voin todeta että kun aloin itse ottamaan Jeesuksen todesta, siis ihan oikeasti todesta, elämässä tapahtui monta hyvää muutosta. Yllätyin että se todella toimii. Pitäkää kiinni siitä aarteesta mitä teillä on, ymmärtää toiset sitä taikka ei! 😊

    • Ihana kuulla, että sen on voinut aistia myös meidän kirjoituksista! <3 Meillä on aivan mahtava Jeesus, kuka todellakin toimii!

  2. Mä arvasin, että olette uskiksia!! <3 Niin hienoa, että uskalsitte kertoa uskosta blogissanne ja kuulla, että olette lähentyneet yhteisen uskon myötä! Mä uskon, että vaikeudet ja haasteet lujittaa parisuhdetta, etenkin silloin, kun ratkaisuja ei etsi pelkästään omilla voimilla. Ihmeitä voi tapahtua, kun myöntää oman antaa Isälle mahdollisuuden auttaa. Siunattua vuotta teille 2018! 🙂

    • Kiitos ihanasta kommentistasi <3 Meillä ainakin se, että meidän parisuhde voi hyvin, johtuu niin täysin Jeesuksesta eikä meistä! 🙂 Tottakai me ihmisinä voidaan muuttaa meidän käyttäytymistä, mut vaan Jeesus voi muuttaa meidän sydämen! 🙂 Ihanaa ja siunattua vuotta 2018 sinulle myös! 🙂

  3. Olenkin jo pitkään blogia lukiessa aistinut jonkinlaiset ”uskis-vibat” jos näin voisi sanoa, eli en ylläty 🙂 Näin ateistina nämä ns. ”Jeesus-puheet” menevät itselläni ohi korkeelta ja kovaa, mutta olen yleisellä tasolla iloinen siitä, että olette löytäneet oman juttunne ja kantavan voiman elämässä ja parisuhteessa.

    On se sitten Jeesus tai Buddha, Allah, Jahve, Shiva, Vishnu tai Brahman, tai sitten saunatontut, ukkosen jumalat ja suuri Cthulhu tai jokin muu asia (ei siis välttämättä uskomus korkeampaan voimaan) niin olen sitä mieltä, että jos jostain saa vahvistusta ja tukea elämälleen, positiivista voimaa ja energiaa, niin siitä hyvästä kannattaa pitää kiinni 🙂

    • Heh, varmasti moni on sitä osannut veikata aiemmistakin teksteistämme ja ollaan asiaa taidettu suoraakin sivuuttaa muutamissa aiemmissa teksteissäkin. Että ei turhia ollut uskis-vibat 😉
      Ymmärrän hyvin, että voi mennä todellakin korkeelta ja lujaa ateistilla. Dom oli aiemmin myös ateisti ja itseasiassa meidän tavatessa totesi mulle, ettei ikinä voisi uskoa Jeesukseen saati sitten luomiskertomukseen, mutta hälle oli kans ihan fine, jos muut haluavat uskoa johonkin hölynpölyyn. Mut sitten tapahtu hänen/meidän elämässä ihan liikaa asioita, mitä ois enää voinut laittaa sattuman piikkiin, vaikka olisi kuinka halunnutkin ja Dom ois kyllä hyvin pitkään halunnut :D. Siitä lähtien Dom on muuttunut niin paljon, että se on nykyään täysin eri tyyppi, mitä oli ennen. Meillä siis Jeesus on todellakin pelastanut meidän avioliiton, perheen sekä meidän omat elämämme ja siks jotenkin siitä haluis kertoo myös muille, et on olemassa tyyppi ´, joka oikeesti voi muuttaa ihmisten elämiä ja joka rakastaa meitä ihan hulluna ja oikeesti vastaa meidän rukouksiin (meillä ois jakaa ihan hullun ihmeellisiä rukousvastauksia vaikka kuinka paljon). On ihan pyllystä, kun uskonto sotketaan Jeesukseen. Uskonnot on tuhonnut niin paljon, mutta Jeesus voi antaa niin paljon hyvää ilman uskonnollisuutta. Vitsit, menee nyt jo ihan asian vierestä, mutta oon vaan niin fiiliksissä tästä kaikesta! 🙂 Ja btw, hullun jees, että kommentoit tähän omia ajatuksia! 🙂

  4. Olipa kiva huomata, että Suomessa on muitakin uskovia Itävalta-Suomi pariskuntia. Pitääkin ruveeta seuraamaan blogia!

  5. Musta tää oli aivan ihana ja kaunis teksti ❤
    Ja vaikken itse ole uskonnollinen, niin kyllä tämän silti luin ja koin mielenkiintoiseksi 😊
    Ihanaa tätä vuotta teille ❤

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 51
Tykkää jutusta