Mitä syödä treenin jälkeen?

Mitä syödä treenin jälkeen? Haluatko treenaamisesta tuloksia? Jos vastasit kyllä, niin älä missään nimessä unohda ravitsemusta. Näet paljon vaivaa treenamisen eteen ja annat kaikkesi, jotta voit saavuttaa tavoitteesi. On todennäköistä, että olet ehkä antanut enemmän ajatuksia treeniä ennen syötävälle aterialle kuin treenin jälkeen nautittavalle aterialle. Oikeanlaisen ravinnon saaminen treenin jälkeen on kuitenkin yhtä tärkeää kuin ennen treeniä.

Oikeanlainen ravinto nostaa treenitehoja, parantaa tuloksia ja nopeuttaa palautumista. Treenin jälkeen on todella tärkeää saada ravintoa pikaisesti. Treeni on elimistölle rasite ja vasta palautumisessa tapahtuu kehitys. Älä siis missään nimessä vähättele oikeanlaisen ravitsemuksen tai levon asemaa. mitä syödä treenin jälkeenOikeanlaisten ravintoaineiden saaminen treenin jälkeen auttaa sinua palauttamaan lihasten proteiini ja glykogeenivarastot. Se myös auttaa stimuloimaan uuden lihaksen kasvua.

Treenin jälkeen kehon energiavarastot ovat tyhjät ja keho kaipaa kunnon tankkausta. On äärimmäisen tärkeää treenin jälkeen syödä ja juoda kunnolla, että elimistö kykenee korjaamaan treenin vaurioittamia lihaksia, täydentämään tyhjentyneet energiavarastot ja tasoittamaan nestevajeen. Jos treenin jälkeen jätät syömättä, voi kroppasi olla katabolisessa tilassa ja käyttää energiakseen lihasta. Älä siis unohda syödä! No, mutta millaista polttoainetta kropalle tulisi sitten treenin jälkeen antaa?

Mitä syödä treenin jälkeen?

Riippuu tietenkin, millä teholla treenaat. Kevyen harjoittelun jälkeen ei ruoalla ole niin suurta merkitystä. Rankemman treenin jälkeen taas on suositeltavaa maksimoida hyödyt syömällä riittävästi hiilareita ja protskua. Paljon kehuttu combo 1:2 eli esimerkiksi 20g proteiinia ja 40g hiilaria. Kyseinen combo löytyy useista palautusjuomista. Muistathan kuitenkin etteivät palautusjuomat ole pakollisia (itse suosin puhdasta ruokaa, missä on tarpeeksi hyviä hiilareita ja proteiinia). Palautusjuomia suosittelen erityisesti asiakkailleni, jotka eivät pääse treenin jälkeen 1-2h kuluessa syömään tai, jos kalorivajetta on vaikea saada täyteen normaalilla ruoalla kiireisenä päivänä.

Pitkäkestoisen kestävyystreenin jälkeen keho on käyttänyt glykogeenivarastonsa, joten tällöin hiilareita kannattaa tankata kunnolla. Muistathan myös, että parin tunnin kuluttua treenistä lihasten insuliiniherkkyys ja kropan vastaanottavuus ravintoaineille on kohonnut, joten tällöin olisi hyvä syödä kunnon runsas ateria. Näin lihasten kasvuprosessi voi jatkua tehokkaasti, kun koneelle on annettu taas polttoainetta, ravintoa. Hyvällä ravitsemuksella myös kroppasi pystyy aloittamaan kunnonpalautumisen. mitä syödä treenin jälkeen

Haluatko valmistaa jotain herkullista sekä terveellistä kotiruokaa? Tsekkaa täältä Domin Fitnessruoka-ohjeet. Klik
Kuvan housut KikiFitWear
fitfunfamily

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 7
Tykkää jutusta