Laihdutusvinkit | 9 vinkkiä pysyvään painonpudotukseen

Haluatko kuulla takuuvarmat laihdutusvinkit ilman kidutusdieettiä. Kesä tulee ja yhä useampi on aloittanut laihdutuskuurin. Ajattelin kirjoittaa alle muutaman muutamat laihdutusvinkit, millä itse ajattelin päästä vähän parempaan kuntoon. Nälkää en ajatellut nähdä vaan päinvastoin. Haluan syödä ja paljon, koska haluan voida hyvin ja olla ennenkaikkea terve esikuva kahdelle tyttärelleni. Imetän edelleen, joten ruoasta en tingi. Tutkimusten mukaan kuluttamalla enemmän kuin syöt, laihdut. Kukaan tuskin jaksaa laskea kaloreita lopun ikäänsä. Eikä sinun tarvitsekaan, mikäli huolehdit muut asiat kuntoon. Laihduttamisesta on tullut monelle bisnesmiehelle hyvä bisnes, nimittäin keksimällä kidutusdieetin kuluttujat laihtuvat, mutta saavat pian kilot takaisin. Näin kuluttajat ostavat uudelleen aiemminkin toimineen laihdutuskidutuskuurin. Älä siis turhaan kiusaa itseäsi, koska pysyviin tuloksiin on mahdollista päästä ilman kidutusta.

Laihdutusvinkit

  1. Syö proteiinipitoinen aamupala! Syö esimerkiksi puuroa raejuustolla, rahkalla, maapähkinävoilla yms. tai kananmunaa. Proteiinipitoisen aamupalan avulla kylläisyydentunne säilyy pidempään yllä, energiataso ja keskittymiskyky on myös parempi. Illanmittaan tapahtuva napostelu ja makeannälkä vähenevät.
  1. Vältä kaloripommeja. Älä juo turhia kaloreita. Kokis-lasi ei pidä sinua kylläisenä, mutta saat siitä paljon kaloreita.
  1. Juo lasi vettä puoli tuntia ennen ruokailua. Monet tutkimukset ovat osoittaneet, että juotuasi lasin vettä ennen ruokailua syöt vähemmän. Kerrytät siis vähemmän kaloreita. Myös ihosi hyvinvointi paranee, kun juot ahkerasti vettä.
  1. Tsekkaa terveelliset ruoat ja suunnittele ruoat etukäteen. Nälkäisenä on helppo lähteä Heseen, mutta jos jääkaapista löytyy lämmitystä vaille valmis terveellinen ruoka, niin kotona syöminen on helpompaa (tsekkaa meidän tiistain fitness-ruoat).
  1. Syö mahdollisimman prosessoimattomia ruokia. Jos syöt suurimman osan päivästä prosessoitua mössöä, on sillä varmasti terveyttä haittaava vaikutus. Saat vähemmän mikroravinteita ja kuitua.  Verensokerisi heittelee vaikuttaen energiatasoosi ja myös hormoonitoimintaasi.
  1. Syö ruoka rauhassa ja nauti! Useimmiten hitaasti syödessäsi syöt vähemmän.
  1. Syö pienemmältä lautaselta. Itse ainakin lappaan lautasen aina täyteen ruokaa lautasen koosta riippumatta.
  1. Syö paljon vihanneksi. Täytä vähintään puolet lautesta vihanneksilla.
  1. Älä kiellä itseltäsi herkkuja. Kyllä elämässä kuuluukin välillä herkutella. Itselläni oli kauan(ja usein yrittää edelleenkin puskea pintaan) kaksi ääripäätä, överit tai ei mitään. Nyt pikkuhiljaa olen oppinut, että elämässä saa ja kuuluukin nauttia herkuista. En ole repsahtanut yhden suklaapatukan takia, vaan se oli täysin ok syödä se. Syömäni suklaapatukka ei myöskään tuhonnut koko päivää, eikä sen takia tarvi syödä loppupäivää lohturuokaa. Toivottavasti nämä laihdutusvinkit auttavat sinua onnistumaan painonpudotuksessa lopunelämääsi, ei vain kahden viikon ajan.

Laihdutusvinkit, miten ei kannata toimia:

  1. Tee täydellisen tiukka suunnitelma
  2. Ole täydellinen kaksi päivää
  3. Lopeta olemasta täydellinen
  4. Masennu
  5. Syö Fazerin sinisiä vähintään kolme ja voi sen jälkeen pahoin.

ps. Vihannekset ja hedelmät eivät lihota ketään! Kyllä ne kilot tulevat jostain muusta! 🙂

 

—- English —-

Summer is coming and more and more people have started to diet. I thought I’d write some tips that I’m using to get into better shape. My plan isn’t to starve, but rather, just the opposite. I want to eat and eat a lot, because I want to feel well. I’m still breastfeeding, so I’m not going to sacrifice food. The studies say that you’ll lose weight, when you consume more calories than you eat. I don’t believe anyone wants to count calories for the rest of their lives. And you don’t have to, if you take care of other things.

  1. Eat a protein-filled breakfast! For example, eat oatmeal with cottage cheese, quark, peanut butter or an egg. With a breakfast full of protein you’ll feel full for longer and you’ll have a better level of energy and concentration.
  2. Avoid energy bombs. Don’t drink calories. A coke doesn’t make you feel full for long and you’ll only end up having loads of calories.
  3. Drink a glass of water half an hour before a meal. Several studies have proven that after drinking a glass of water, you’ll eat less. So you end up getting less calories. Also, your skin will get better when you eat more water.
  4. Look for healthy meals and plan ahead. When you’re hungry, it is easy to go for a burger. But if there’s a ready-to-heat meal waiting or you in the fridge, eating at home is easier (check out our Fitness Food Tuesday).
  5. Eat foods that are as unprocessed as possible. When the majority of the meals you eat is processed mush, it surely isn’t that good for your health. You’ll get less of micro nutrients and fiber. Your blood sugar will be inconsistent and therefore affect your energy level and also your hormones.
  6. Eat without hurry and enjoy! Most likely you’ll eat less when you eat slowly.
  7. Get a smaller plate. I know I always fill my plate to the brim, no matter the size.
  8. Eat loads of veggies. Fill at least half of your plate with veggies.
  9. Don’t deny yourself treats. Having treats is a part of life. For a long time I had a tendency (a tendency I still fight) to go to an extreme – either go overboard or have none at all. Slowly I’ve come to learn that in life we are allowed, and we should, enjoy treats. If I have a piece of chocolate, I haven’t fallen, but rather, that it is totally ok. Also, the chocolate bar I ate, didn’t ruin the whole day and isn’t a reason to eat comfort food for the rest of the day.

Tips on what not to do:

  1. Make an inflexible and strict plan
  2. Be perfect for two days
  3. Stop being perfect
  4. Be discouraged
  5. Eat a chocolate bar. Or three.
fitfunfamily

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 10
Tykkää jutusta