Qeridoo Sportex polkupyörän peräkärryn arvostelu

Qeridoo Sportex polkupyörän peräkärryn arvostelu

Olemme Domin kanssa viime kesän aikana arponeet juoksurattaiden ja polkupyörän peräkärryn väliltä, kumpaa tarvitsisimme enemmän. Tiesin kyllä, että joitakin polkupyörän peräkärryjä voi käyttää myös juoksurattaina, mutta en uskonut niiden olevan tarpeeksi kevyet ja näppärät juoksulenkeille. Päädyimme kuitenkin tarvitsevamme juoksurattaita enemmän kuin peräkärryä, mutta emme hetkeäkään ajatelleet saavamme samassa paketissa peräkärryn lisäksi myös aivan huippuhyviä juoksurattaita. Saimme blogiyhteistyön tiimoilta Preecolta pyöräperäkärryn, jota olemme ehtineet testailla runsaat puoli vuotta. Pyöräperäkärry on ollut käytössämme syksyisessä sateessa, loskaisella kelillä, paukkuvilla pakkasilla sekä nyt kesäisinä aurinkoisina päivinä. Qeridoon Sportex peräkärryn saatuamme ei paljon muita rattaita ole tullut käytettyä. Tämä pyöräperäkärry on aivan mainio menopeli myös juoksemiseen. Rattaat ovat kevyet ja kääntyvät helposti. Peräkärry on saapumisesta asti ollut päivittäisessä käytössä niin pyörän perässä kuin normaalilla vaunu ja kävelylenkeilläkin, eikä ole muuta kuin positiivista kerrottavaa niistä.Qeridoo Sportex polkupyörän peräkärryn arvosteluQeridoon Sportex polkupyörän peräkärry on suunniteltu käyttäjälle mukavaksi, mutta myös ennen kaikkea lapselle turvalliseksi. Kärry on varustettu 5-kohtaisilla turvavöillä, joissa on hyvin yksinkertainen lukitussysteemi. Turvallisuutensa puolesta tälle kärrylle on myös myönnetty ECE 44/03 -sertifikaatti. Kärryssä on uusittu vetoaisa, jonka ansiosta peräkärryn vaihtaminen työnnettävästä mallista polkupyörän perään on entistä helpompaa. Kärryssä on myös vahvistettu kiinnityskytkin, jonka ansiosta kyyti on lapselle entistä vakaampaa sekä peräkärry on huomaamattomampi pyörän perässä. Kärryn jousitus säätyy automaattisesti kuljetettavan painon mukaan ja antaa näin vieläkin paremman tasaisen kyydin. Ystäväni katsellessaan kärryjämme huomasi myös yhden erittäin tärkeän asian, nimittäin niskatuet. Minulle oli täysin uutta, ettei kaikissa pyörän peräkärryissä ole niskatukea, luulin sen olevan osa ns. vakiovarustusta. Pienen lapsen niskoille olisi erittäin tärkeää, että niskat ovat tuetut, varsinkin pidemmillä matkoilla tai lapsen nukkuessa. Qeridoo Sportrex 2 Polkypyörän peräkärryssä on kahdelle lapselle niskatuki.Qeridoo Sportex polkupyörän peräkärryn arvosteluQeridoo polkupyörän peräkärryjä on saatavilla muutamia erilaisia malleja, joista jokainen on suunniteltu vastaamaan hieman erilaista tarvetta. Qeridoon vaunujen laatu ja ominaisuudet on ihan huippuluokkaa, mutta hinnat on siitä huolimatta pystytty pitämään kilpailukykyisenä.Kärryssä voit kuljettaa lapsia vastasyntyneestä asti lisäosana saatavan lasten turvaistuimen kanssa. Lapsia voidaan kuljettaa peräkärryssä noin 6 vuoden ikään asti, mutta käyttöikä riippuu toki mitoista. Meidän Amelie on 6-vuotta sekä melko pitkä ikäisekseen ja hän mahtui kärryyn vähän liiankin hyvin, että oli motivoimista saada neiti oman pyöränsä selkään. Kärryt ovat olleet meillä päivittäin käytössä ja ne kulkevat superhyvin myös epätasaisessa maastossa kuten metsässä, suurien pyöriensä ansiosta. Olemme olleet näihin todella tyytyväisiä ja näitä voimme lämmöllä suositella myös muille! Nämä ovat myös ne kärryt, mitä olen monesti lenkeillä InstaStoreissakin fiilistellyt!Qeridoo Sportex polkupyörän peräkärryn arvostelu

 

 

 

Tuntuuko liikunnan aloittaminen vaikealta?

Tuntuuko sinusta liikunnan aloittaminen vaikelta? Muista, että sinä et varmasti ole asian kanssa yksin ja huonoista fiiliksistä huolimatta sinun on mahdollista aloittaa liikunnallisempi elämä jo tänään. Liikunnan aloittaminen ei tarvitse tuntua mahdollisimman vastenmieliseltä ja rankalta. Liikunnan aloittaminen ei tarkoita maratoonin juoksemista ensimmäisenä päivänä eikä yhtä hienoja voltteja kuin Piia Pajunen vetää. Jos aiemmin et ole juurikaan liikkunut, niin aloita homma rauhassa ja hyvällä fiiliksellä eikä järjettömällä rääkillä, minkä jälkeen välttelet lopunelämääsi kaikkea urheiluun liittyvää. Pieniä askeleita ja pysyviä tuloksia. Tärkeintä on, että aloitat maltilla ja kuntotasollesi sopivalla tasolla, näin pystyt ylläpitämään liikunnan kuulumista elämääsi kauemmin kuin yhden viikon ajan. Muista antaa itsellesi aikaa, kaiken ei tarvitse eikä kaikki tapahdu parin viikon aikana. Muutos ottaa aikaa, mutta se on varmasti sen arvoista. Tässä muutamia vinkkejä, jos olet pitkästä aikaa päättänyt urheilun taas kuuluvan elämääsi.

  1. Tiedosta tilanteesi ja miksi et ole aiemmin liikkunut. Mieti, miksi olet ollut liikkumatta? Kun tiedostat syyn (kiireinen työ, lastenhoito, laiskuus vai joku muu), niin pystyt paremmin miettimään, mitä sinun tulisi tehdä toisin, että liikunta tulisi osaksi elämääsi.
  2. Muista antaa itsellesi aikaa. Muutos ottaa aikaa ja se auttaa, jos hyväksyt sen tosiasian.
  3. Aloita varovasti. Älä riko itseäsi. Älä katso paljonko edellisellä oli painoa jalkaprässissä, vaan pistä itsellesi sopivat painot. Jos aloitat liian kovaa ja rikot itsesi, niin urheiluun saattaa taas tulla pitkäkin paussi. Urheilun on tarkoitus olla hyväksi kropallesi ei rikkoa sitä.
  4. Älä aseta liian korkeita tavoitteita. Liian korkeat tavoitteet jäävät toteuttamatta ja ne lannistavat ihmisiä. Mikäli haluat asettaa itsellesi suuren tavoitteen, niin aseta myös välitavoitteita, että saat onnistumisen kokemuksia pienemmistäkin onnistumisista.
  5. Nauti siitä mitä teet. Sinun ei tarvitse käydä zumbaamassa, vaikka naapurin Pirkko käy. Jos ensimmäinen kokeilemasi liikuntamuoto ei napannut, niin kokeile rohkeasti jotain uutta. Jokaiselle löytyy varmasti jotakin.
  6. Treenaa kaverin kanssa. Toisille kaverin kanssa sovitut treenitreffit auttavat nostamaan takapuolen sohvalta ylös. Kysy rohkeasti mukaan ystäviäsi treenaamaan kanssasi, näin voit nauttia heidän seurastaan ja samalla huomaamattomasti tulee harrastettua urheiluakin.
  7. Muista hyötyliikunta. Aina liikunnan priorisoiminen ei kuulu listalla korkeimmalle. Tällöin on hyvä muistaa hyötyliikunta ja autolla ajamisen sijaan, vaikka kävellä lähikauppaan.Mikä on sinulle mieluisin liikuntamuoto? Onko liikunnan aloittaminen tuntunut välillä vaikelta?

Meikän supersöpöt Hertta-housut on saatu PinkkiHeidistä. Housuja löytyy hurja määrä erilaisia kuoseja, jos siis treenihousut on ostoslistalla, niin kannattaa ehdottomasti käydä tsekkaamassa.

Kaikki kuvat otettu meidän rakkaalla kotisalilla Energy Puls Wellness Centerillä!

LUE MYÖS

KYLLÄ, TÄMÄN KIRJOITTAMINEN TUNTUI VAIKEALTA

KOSKA ÄITIYDESTÄ TULI ETUOIKEUDEN SIJAAN TAAKKA

HÄÄMME ITÄVALLAN ALPEILLA

SEURAA MEITÄ  ♥

FACEBOOK INSTAGRAM

 

Treenaamaton kroppa ei ole merkki laiskuudesta!

Fitnessbuumi on ollut pinnalla jo jonkun aikaa, eikä se näytä lähtevän laantumaan. Mielestäni on erittäin hyvä, että ihmiset ovat innostuneet pitämään huolta itsestään, treenaamaan ja syömään terveellisemmin. Mutta niinkuin lähes kaikissa asioissa, niin liika on yksinkertaisesti liikaa. Jostain kumman syystä treenaamisesta on tehty laiskuuden mittari. Mikäli olet ylipainoinen ei sinulla ole mitään itsekuria. Mikäli et omista six packia on kyse ainoastaan laiskuudestasi. Tosi asiassa teemme johtopäätöksiä, millä ei ole pakosti mitään pohjaa. Totta on, että jokainen voimme priorisoida terveellisen ruoan ja treenaamisen havitellessamme bikinifitnessvartaloa. Yhtä totta on myös se, että priorisoidassesi muut asiat tärkeämmäksi ei se tee sinusta automaattisesti laiskaa.Lähipiirissäni on ihmisiä, joiden prioriteettina ei ole käydä salilla ja hankkia itselleen six packiä. Siitä huolimatta nämä ihmiset ovat todella kaukana laiskoista ihmisistä, päinvastoin. Nämä naiset ovat ihan mielettömiä esikuvia, katson heitä ylöspäin, vaikka ovatkin fyysisesti itseäni lyhyempiä. He ovat äärimmäisen ahkeria, vastuuntuntoisia ja itsekurillisia, mutta he eivät priorisoi omaa treenaamista ja ulkonäköään huipun korkeimmalle. Treenaamaton kroppa kertoo siis yhtä paljon laiskuudesta kuin lumimyrsky kesän tulosta.

Jokaisella meillä on saman verran tunteja vuorokaudessa. Jokaisella meillä on vapaus valita, kuinka tunnit käytämme. Lapseton voi hyvin priorisoida omat treenaamiset kaiken edelle ja aika töiden ulkopuolella voidaan hyvin käyttää salilla. Lapsellinen taas toivottavasti priorisoi lapsensa ennen treenaamista. Tämä ei toki tarkoita sitä, etteikö lapsellinen voisi urheilla, vaan enemmän ajankäyttöä. Pitää miettiä, kuinka paljon aikaa voi treenaamiselle antaa. Äiti-ihmisen kertoessa, että hänellä ei ole aikaa salilla treenaamiseen, hänet usein leimataan laiskaksi. Itse näen, että tämä äiti ainoastaan priorisoi muut asiat tärkeämmiksi, eikä sillä pakosti ole mitään tekemistä laiskuuden kanssa. Tämän äidin koti on luultavasti huomattavasti siistimpi, kun esim. meikäläisen koti.Itselläni on välillä viikkoja, että käyn säännöllisesti vähintään kolme kertaa viikossa salilla. Säännöllisen treenaamisen jälkeen saattaa helposti vierähtää viikko jos toinenkin esimerkiksi lasten sairastaessa tai elämän muuten vain ollessa kiireisempää. Viikot eivät eroa toisistaan siten, että toisella viikolla treenaan hikihatussa ja toisella viikolla makaan räkäposkella sohvalla ja kokisin itseni ainoastaan laiskaksi tarpeettomaksi tyypiksi. Ei, ei missään nimessä. Usein niillä viikoilla, kun salille en ehdi ollenkaan koen tehneeni elämän tärkeimpiä asioita ja priorisoineeni aikaani perheelleni. Treenaaminen ei ole mikään mittari laiskuudelle. Kukaan ei tee kaikkea. Toinen panostaa opiskeluun, toinen töihin, toinen perheeseen, toinen treenaamiseen, toinen siivoamiseen, toinen läheisiin ja tottakai porukkaan kuuluu myös niitä, jotka panostavat koko elämänsä pleikkapeleihin sekä netflixiin, mutta kaikki jotka eivät käy salilla eivät kuulu tähän viimeiseen ryhmään. Älä siis tuomitse niitä, jotka eivät käy salilla, he eivät ole laiskoja, vaikka eivät priorisoi sixbackin hankkimista.Loppuun vielä äitini viisaita sanoja: ”Kun hyväksyt itsesi sekä muut, voit iloita ympärillä olevasta elämästä huomattavasti enemmän. Jokainen meistä on ainutkertainen ja erilainen.” Arvostetaan siis itseämme ja toisiamme sekä ymmärretään se, että ajan eri tavalla priorisoiminen ei tee kenestäkään automaattisesti laiskaa!