Parhaat motivaatiolauseet

Motivaatiolauseita löytyy  kotoamme seinältä, vihoistani, tietokoneeltani, puhelimestani, päiväkirjastani ja nyt myös blogistamme. Motivaatiolauseet ovat lauseita, jotka sanansa mukaan auttavat ja motivoivat jatkamaan. Lempi motivaatiolauseeni muuttuvat aina elämäntilanteeni mukaan, mutta osa niistä on kulkenut lempparilistallani jo monia vuosia. Motivaatiolauseet ovat minulle enemmän kuin vain treenaamista varten, ne ovat ihan normaalia arkea varten.

”If you are too lazy to plow, don´t expect harvest.” -Proverbs 20:4

Raamatussa on ihan mielettömästi viisaita lauseita, joista tämä on yksi ehdoton suosikkini. Jos istuu kädet ristissä kotona, niin on turha odottaa mistään asiasta hurjia tuloksia. Duunia on tehtävä, jos haluaa tuloksia! Enkä nyt tarkoita ainoastaan salilla, vaan myös elämässä ja ihmissuhteissa. Jos haluat läheisen suhteen lastesi kanssa, niin vietä heidän kanssaan aikaa. Jos haluat avioliittosi voivan hyvin, niin nää vaivaa sen eteen. Jos haluat isot lihakset, niin lähde salille. Jos haluat opiskella, aloita opiskelemaan pääsykokeisiin. 

 ”Sometimes the smallest step in the right direction ends up being the biggest step of your life.”

Milloinkaan ei sais aliarvioida pienien tekojen suurutta. Monilla pienillä asioilla on suuret seuraukset, niin hyvillä kuin huonoilla. Haluaisin oppia arjessa  tekemään niitä pieniä hyviä tekoja, joilla on suuret seuraukset ja päinvastoin oppia näkemään ja muuttamaan ne pienet teot, joilla ei ole hyviä seurauksia.

”The moment you´re ready to quit is usually the moment right before it gets easier.”

Jokaisella on varmasti niitä hetkiä kun tekisi mieli luovuttaa. Niin treenaamisessa kuin arkielämässäkin tekisi välillä heittää pyyhe kehään, mutta just se hetki on useimmiten se, kun pitäisi jaksaa vielä hetki ja kasvaa (niin fyysisesti tai henkisesti).

Give God your weakness and He´ll give you His strength”

Tuntuu, että nykyään pitäisi olla vahva tai vähintään esittää vahvaa. Musta on niin helpottavaa tietää, että mä voin olla heikko. Mä voin kämmätä ja siitä huolimatta mulla on ihan hullun rakastava Isä, joka voi kääntää mun heikkoudet mun voitoksi.motivaatiolauseet

When you feel like quitting, think about why you started.”

Niinkuin aiemmin sanoin, niin kaikilla tulee joskus niitä hetkiä, kun haluaisi lopettaa. Ei sillä ole väliä, että sellaisia fiiliksiä tulee. Mutta se miten toimit niiden fiiliksien tullessa, sillä on väliä. Silloin on hyvä hetki istua alas ja miettiä, miksi aloitin.

”If you want to have something you´ve never had, you have to do something you´ve never done.”

Jos haluan jotain, mitä ei minulla koskaan ole ollut, niin tottakai minun tarvitsee tehdä jotain, mitä en ole koskaan tehnyt. Tämä on hyvä muistutus aina välillä, että harvemmin tuloksia annetaan ilman työtä!

”If the plan don´t work, change the plan but not the goal.”

Tämä lause motivoi niin monessa paikassa. Niin salitreeniä miettiessä kuin avioliittoa tai lastenkasvatustakin miettiessä. Kunhan pitää tavoitteen samana, niin kyllä tapoja joilla sinne päästään voidaan ja kuuluukin muuttaa.

”Before you ever had this problem, God already had the solution.”

”For with God nothing shall be impossible.” -Luke 1:37

” One year is 365 opportunities.”

motivaatiolauseet

Tennarit ova saatu blogiyhteistyössä Color4Carelta. Sieltä löydät suuren valikoiman treenikengistä työsandaaleihin, kannattaa käydä tsekkailemassa! 🙂

Miten päästä tavoitteeseen?

Tarvitsetko motivaatiovinkkejä saavuttaaksesi tavoitteesi? Tässä meidän parhaimmat vinkit tavoitteiden saavuttamiseksi: 

1. Älä treenaa yksin. Nappaa sun puoliso tai ystävä treeneihin mukaan. 

2. Käytä sun treenivaatteita. Ja kun treenivaatteet on jo päällä, niin voi helposti vetästä pienen treenin vaikka oman olohuoneen lattialla.

3. Muista miksi aloitit. Terveydellisistä syistä tai ehkä motivaatiofarkut odottaa kaapissa?

4. Ympäröi itsesi motivaatiolla. Liimaa seiniin motivaatiolauseita. ”Jos haluat jotain mitä sinulla ei ole koskaan ollut, sinun täytyy tehdä jotain, mitä et ole koskaan tehnyt.”

5. Kirjoita ylös. Kirjoita ylös sun tavoitteet, mutta myös mistä lähdit liikkeelle.

6. Ota kuvia. Kuvissa näet muutoksen ja usko pois, se motivoi paljon.

7. Älä suunnittele itsellesi liian pitkiä treenejä. Parempi on tehdä lyhyt treeni, kun olla tekemättä mitään.

8. Tee sun lempparibiiseistä lista, joita saat kuunnella ainoastaan treenatessa. 

9. Tee välitavoittteita.

10. Palkitse itsesi saavuttaessasi tavoitteesi, vaikka uusilla treenihousuilla.

11. Älä lannistu.

12. Laske onnistumisia, älä epäonnistumisia.

13. Priorisoi asioita ja suunnittele etukäteen. Älä tee päätöksiä samana päivänä, vaan päätä treeneistä jo edellisenä päivänä. Näin et missaa treenejä laiskuuden takia.

Bonusvinkki: Pese hiuksesi ainoastaan treenipäivinä. Kun päättää, että hiukset pestään vain treenipäivinä, on pakko lähteä salille treenaamaan. Kukaan tuskin haluaa olla monta päivää pesemättä hiuksiaan. 

Tsemppiä treeniin!

Kuvat otettu Puls Energy Wellness Centerillä. Kiitos kuvista ystävälleni Susanille.

—- English —-

Do you need tips to motivate you and to achieve your goals? Here are our best tips to help you reach your goals:

1.  Don’t work out alone. Grab your spouse or a friend to come and work out with you.

2. Wear your workout clothes. When you have your workout clothes on, you can easily do a quick workout on the living room floor.

3. Remember why you started. Maybe it was because of reasons considering your health or maybe you have your motivation jeans waiting in your closet.

4. Surround yourself with motivation. Stick motivational quotes on the walls in your house. 
”If you want something you’ve never had, you have to do something you’ve never done before.”

5. Write things down. Write down your goals as well as where you started from.

6. Take pictures. You can see the change in the pictures and believe me, it is so motivating.

7. Don’t plan on doing workouts that are too long. It is better to do a quick workout than none at all.

7. Make a playlist that consists of your favorite songs and that you’re only allowed to listen to while working out.

 9. Set milestones.

10. Reward yourself when you achieve a goal. Buy a new pair of workout pants for example!

11. Don’t be discouraged.

12. Count the successes rather than the failures.

13. Prioritize and plan ahead. Don’t make decisions the very same day but rather make a decision the day before. This way you won’t miss a workout because of laziness.

Bonus tip: Wash your hair only on workout days. When you decide to wash your hair only on the days you work out, you have to go to gym and work out. I don’t think anyone wants to go for several days without washing their hair.

Good luck with your workouts!