Miten päästä tavoitteeseen?

Tarvitsetko motivaatiovinkkejä saavuttaaksesi tavoitteesi? Tässä meidän parhaimmat vinkit tavoitteiden saavuttamiseksi: 

1. Älä treenaa yksin. Nappaa sun puoliso tai ystävä treeneihin mukaan. 

2. Käytä sun treenivaatteita. Ja kun treenivaatteet on jo päällä, niin voi helposti vetästä pienen treenin vaikka oman olohuoneen lattialla.

3. Muista miksi aloitit. Terveydellisistä syistä tai ehkä motivaatiofarkut odottaa kaapissa?

4. Ympäröi itsesi motivaatiolla. Liimaa seiniin motivaatiolauseita. ”Jos haluat jotain mitä sinulla ei ole koskaan ollut, sinun täytyy tehdä jotain, mitä et ole koskaan tehnyt.”

5. Kirjoita ylös. Kirjoita ylös sun tavoitteet, mutta myös mistä lähdit liikkeelle.

6. Ota kuvia. Kuvissa näet muutoksen ja usko pois, se motivoi paljon.

7. Älä suunnittele itsellesi liian pitkiä treenejä. Parempi on tehdä lyhyt treeni, kun olla tekemättä mitään.

8. Tee sun lempparibiiseistä lista, joita saat kuunnella ainoastaan treenatessa. 

9. Tee välitavoittteita.

10. Palkitse itsesi saavuttaessasi tavoitteesi, vaikka uusilla treenihousuilla.

11. Älä lannistu.

12. Laske onnistumisia, älä epäonnistumisia.

13. Priorisoi asioita ja suunnittele etukäteen. Älä tee päätöksiä samana päivänä, vaan päätä treeneistä jo edellisenä päivänä. Näin et missaa treenejä laiskuuden takia.

Bonusvinkki: Pese hiuksesi ainoastaan treenipäivinä. Kun päättää, että hiukset pestään vain treenipäivinä, on pakko lähteä salille treenaamaan. Kukaan tuskin haluaa olla monta päivää pesemättä hiuksiaan. 

Tsemppiä treeniin!

Kuvat otettu Puls Energy Wellness Centerillä. Kiitos kuvista ystävälleni Susanille.

—- English —-

Do you need tips to motivate you and to achieve your goals? Here are our best tips to help you reach your goals:

1.  Don’t work out alone. Grab your spouse or a friend to come and work out with you.

2. Wear your workout clothes. When you have your workout clothes on, you can easily do a quick workout on the living room floor.

3. Remember why you started. Maybe it was because of reasons considering your health or maybe you have your motivation jeans waiting in your closet.

4. Surround yourself with motivation. Stick motivational quotes on the walls in your house. 
”If you want something you’ve never had, you have to do something you’ve never done before.”

5. Write things down. Write down your goals as well as where you started from.

6. Take pictures. You can see the change in the pictures and believe me, it is so motivating.

7. Don’t plan on doing workouts that are too long. It is better to do a quick workout than none at all.

7. Make a playlist that consists of your favorite songs and that you’re only allowed to listen to while working out.

 9. Set milestones.

10. Reward yourself when you achieve a goal. Buy a new pair of workout pants for example!

11. Don’t be discouraged.

12. Count the successes rather than the failures.

13. Prioritize and plan ahead. Don’t make decisions the very same day but rather make a decision the day before. This way you won’t miss a workout because of laziness.

Bonus tip: Wash your hair only on workout days. When you decide to wash your hair only on the days you work out, you have to go to gym and work out. I don’t think anyone wants to go for several days without washing their hair.

Good luck with your workouts!

fitfunfamily

4 vastausta artikkeliin “Miten päästä tavoitteeseen?”

  1. Hiustenpesuvinkki oli kyllä ihan huippu! Mulla on ollut tekosyy, että en voi nyt treenata, koska hiukset on puhtaat enkä jaksa niitä pestä 😀

  2. Hiustenpesu vinkki oli paras!! 😀 Mulla on aina jokin tekosyy miksen voi tehdä tai muuten vaan saa aikaiseksi. Se ei ole mikään tekosyy, mutta totuus on etten saa itseäni niskasta kiinni ja mentyä salille ja uskon siihen, että jos ja kun minä urheilen pitää minun voida tehdä se kotona tai ulkona.

    Tällä hetkellä tekosyyni on raskaus mikä tietysti rajoittaa, mutta ei missään nimessä oikeasti poista liikunnan mahdollisuutta – mutta ymmärrät varmasti mitä tarkoitan.

    Nyt olen taas kerran päättänyt, että tämän raskauden jälkeen, heti kun vain kunto sallii (synnytystapa: suunniteltu sektio) otan itseäni niskasta kiinni ja teen asioille jotain. Vielä vaan puuttuu se millä sen toteutan, mutta otan ainakin sun vinkit talteen jo nyt 😀

    • Kiva kuulla jos vinkeistäni oli jotain hyötyä! 🙂 Itselläni on raskausajat ovat olleet todella rankkoja, eikä ole käynyt edes mielessä kova urheileminen. Ymmärrän siis erittäin hyvin, jos raskausaikana liikunta ei kybällä maistu! On myös hyvä olla itselleen armollinen ja varsinkin kuunnella omaa kroppaansa raskausikana, sekä synnytyksen jälkeen! Kyllä sitä ehtii sitten taas ottamaan itseään niskasta kiinni! Vauvan kanssa on myös kiva treenailla, eikä tarvitse lähteä pois kotoakaan 😉 Kiitos kovasti kommentistasi ja tsemppiä loppuraskauteen! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta